Floating Facebook Widget

Friday 24 January 2014

Syarat dan Peraturan Penyewaaan Kereta

Your SEO optimized title page contents

Cagaran


1) Penyewa perlu menyediakan jumlah cagaran yang mencukupi sebelum kenderaan diserahkan kepada penyewa.

2) Cagaran akan dipulangkan dalam tempoh 5 hari bekerja selepas tempoh sewa tamat. Hal ini adalah bertujuan untuk menyemak status saman yang telah dilakukan oleh penyewa sepanjang tempoh sewaan. Sekiranya terdapat saman, jumlah saman akan ditolak dari wang cagaran. Sekiranya tidak mencukupi, pihak kami akan menghubungi penyewa untuk menjelaskan baki saman yang ada.

Bayaran 


1) Bayaran penuh berserta deposit perlu dijelaskan SEBELUM kenderaan diserahkan kepada penyewa. 

2) Urusniaga adalah dalam Ringgit Malaysia (RM). 

3) Bayaran tunai sahaja diterima. 

4) Penyewa perlu memaklumkan sekurang-kurangnya 3 jam sebelum tempoh penyewaan tamat sekiranya penyewa berhasrat ingin menyambung tempoh penyewaan dengan syarat bayaran penyambungan juga telah dijelaskan terlebih dahulu. 

5) Penyewa hendaklah memulangkan kenderaan mengikut tarikh dan masa yang telah ditetapkan. Sekiranya berlaku kelewatan, penyewa harus membayar tempoh kelewatan berdasarkan jumlah lebihan jam yang terlewat tersebut dengan kadar RM15/jam.  


Kemalangan/Kerosakan


1) Sekiranya penyewa terbabit dalam kemalangan, jangan panik. Segera hubungi kami dan memberitahu lokasi kemalangan serta keadaan semasa kemalangan.

2) Penyewa harus bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kerosakan kenderaan disebabkan kemalangan tersebut serta bersetuju untuk menanggung segala kos baik pulih ke atas kenderaan yang di sewa 

3) Sekiranya kenderaan perlu dimasukkan ke bengkel untuk di baik pulih, penyewa harus menanggung kadar sewa harian kenderaan berdasarkan jumlah hari yang dimasukkan ke dalam bengkel.

Saman


4) Penyewa hendaklah memandu kenderaan mengikut had laju dan peraturan jalan raya yang telah di tetapkan. Sekiranya penyewa ingkar, penyewa harus bersedia untuk menanggung jumlah saman yang telah dilakukan sepanjang tempoh penyewaan. Kami akan menghubungi penyewa untuk memaklumkan perkara berkenaan.

Membawa barangan larangan 


1) Penyewa dilarang sama sekali untuk membawa barangan larangan menaiki kenderaan yang disewa. Senarai barangan terlarang adalah seperti dibawah:

a) senjata api
b) dadah
c) mangsa culik
d) barangan curi
e) apa-apa barangan terlarang yang termaktub dalam undang-undang Malaysia

2) Penyewa ditegah sama sekali untuk menggunakan kenderaan yang disewa untuk melakukan aktiviti jenayah seperti rompak, samun, ragut dan sebagainya. 

Hubungi kami untuk sewa kereta:

014 821 3737
017 709 9095

-NVcarrental crew-

No comments:

Post a Comment